Sidor

måndag 6 maj 2013

Nattpoesi

Känslan av att förlora dig
Gör att jag föser dig bort från mig
Känslan av att få ett svek
Får mig att vända bort från denna lek
Närhet är ett måste som bara fås ibland
Som något skrivet på en blöt sand
Vågen sveper bort i samma sekund
Namnet du skrev försvunnet snabbt i samma stund.
Som det närhet du gav den korta natt
Försvann spårlöst mystiskt som en sjörövarskatt
Vår kärlek är som en gammal skattkarta, sliten och svårläst pga av tidigare hantering
Vi måste va försiktiga och tyda den rätt med mycket planering
Annars vänder jag mig bort från skatten
Bryr mig om att komma bort mot havet och natten.
Vidare ut mot stjärnan så ljus
Vidare bort mot vågornas sus.
Bort från rädslan att aldrig hitta till skatten
Bort från känslan att aldrig hitta hem igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt trevligt så blir jag glad =)