Sidor

måndag 18 februari 2013

Sagor och historier

Lägg inte ner tiden på människor som inte vill välja dig.
Det gör ont men i slutändan kommer det ordna sig.
Mor och mormor pratade alltid om en buss.
Jag tror faktiskt att jag skippar nästa skjuts!
Mister man en står det tusen åter.
Säkert miljoner - men ingen av dem jag förlåter.
I ansiktet deras kommer dina ord att eka.
Dem som en gång fick mitt öra smeka.
Guld och gröna skogar, luftslott.
Detta var inte äkta och nu bara ett minne blott.
Att öppna sig för någon att ge nån en chans.
Det va sista gången jag bjöd upp till dans!
Någon säger att själen har en frände, en vän.
Vad gör man när man hittat den?
Slänger bort den igen?
Tydligen!
I sagornas värld finns riddaren på vit häst.
Prinsessor, skurkar, banditer och en och annan gäst.
Där låter riddaren aldrig banditerna vinna.
Aldrig får de förstöra framtiden med hans kvinna.
Hör upp! hör upp! nu lever vi inte där!
I denna världen måste prinsessan släppa den som hon har kär.
För i denna världen vinner dem som inte är goda.
Dem som inte vill se kärleken froda.
Men i denna historien frös prinsessan kall till is.
Hennes hjärta kom nu aldrig mer till att bli någon riddares fina pris.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt trevligt så blir jag glad =)